Muzeum čokolády a marcipánu Tábor

Čokoládování - proč přijet na festival ?

Festival čokolády v Táboře probíhá každý rok v říjnu, po hlavní turistické sezóně, kdy není ještě úplá zima a není ani horko, které čokoládě nedělá dobře. Jak nápad s festivalem vznikl? Proč přijet zrovna v říjnu do Tábora ? Zde minirozhovor s dramaturgyní festivalu Lenkou Želivskou. 

Festival v říjnu je poměrně rozsáhlá akce, již 5.ročník se chystá letos. Jak vznikl nápad něco takového pořádat? Vždyť muzeum celoročně nabízí degustace a zážitky spojené s čokoládou.

"Už když jsme v roce 2012 otevírali muzeum bylo v plánu festival dělat. Prapůvodní záměr byl rozšířit prostory muzea až do ulice a naši Kotnovskou tak oživit o stánky s čokoládou, o kapelky a udělat si hezký den s různými typy čokolád. Pak nás ale strach z nepřízně počasí a taky astronomické náklady s počátečním projektem vystrašily natolik, že jsme se rozhodli jít cestou jistoty a festival uspořádat vevnitř. První ročník byl na Střelnici, v krásných historických interiérech, další ročníky pak v hotelu Palcát ve všech jeho sálech, pak jsme se vrátili na Střelnici a letos jsme se rozhodli to risknout a jít na ulici. Tedy návrat na úplný začátek".

Co návštěvník může čekat ?

"Já se snažím, aby festival byl nejen o zábavě a o čokoládě ve všech podobách, ale také vzdělával. Ještě mnoho lidí stále rozlišuje pouze mléčnou, bílou a hořkou a možná s nějakým posypem, ale protože se všechno vyvíjí, tak i čokoláda se posouvá svým zpracováním, chutěmi, trendy apod. Vznikají malé manufaktury u nás, které skoro nikdo nezná, oni nemají moc prostoru jak se dostat do větší nákupní sítě a vlastně ani nechtějí. Já je chci podporovat třeba i tím, že pak jejich čokoládu prodáváme celoročně v našem muzeum. Čokoládový trh je stále ještě malý, čokolatiéři se znají navzájem, vědí co kdo dělá. Návštěvník tak může ochutnat opravdu špičkové čokolády, různé extravagantní chutě, klasiku a i čokolády, které vyhrávají světové soutěže". 

Festival provázejí od začátku čokoládové hlavy, což je dost neobvyklý nápad. Kde se vzala inspirace?

"Musím říct, že s hlavami jsem si užila :-). Stále to považuji za vydařený a extravagantní nápad, který festival provází od začátku a který mnohdy vzbuzoval velké emoce. Někteří nechápali co to znamená, proč se lidi mažou exkrementy, někdo to považoval za výraz rasismu, jiní byli nadšeni. Máme k tomu i video, byla i soutěž. 4 hlavy se skutečně matlali pravou rozpuštěnou čokoládou. Poselství festivalu je přijmout a vstřebat čokoládu všemi smysly tak intenzivně, že se i vy sami stanete čokoládovou figurkou :-). Mimochodem modelové jsou naši kolegové a brigádníci, takže je to opravdu velmi spontánní záležitost".

Jak bude ročník 2019 fungovat?

Návštěvník neplatí žádné vstupné na akce, které se budou odehrávat na ulici. To je prodejní trh, koncerty, doprovodné programy. Po Starém městě budou degustace, které budou také zdarma do vyčerpání kapacity daného sálu. Platí se pouze čokoládová řeka, velký stan na náměstí, kde bude možné po celý den ochutnávat přes 20 druhů teplých čokolád. Vstupné je také do našeho muzea, ale snížené ze 180 Kč na 100 Kč. V muzeu pak budou komentované prohlídky, workshopy, klasická expozice. Připraveny budou i dílny pro děti, zpoplatněné dle klasického ceníku. S městem Tábor jsme domluveni na doprovodném programu v podobě pohádek, to bude také zdarma. Myslím, že pokud vyjde počasí, tak by mohl být festival krásným podzimním dnem plným skvělé čokolády, zábavy a prima výletu do Tábora. Bude to určitě komornější akce, vybrané prostory mají svoji kapacitu, ale o to bude intenzivnější setkání s lidmi".

Vstupenky jsou již v prodeji?

"Vstupenky už prodáváme, docela rychle mizí, možná je to tou malou kapacitou. Takže online na www.sladkavstupenka.cz, kde se dá platit i kartou. Na místě bude prodej také, ale budeme kontrolovat kapacitu, tak je možné, že se na někoho nedostane. Program bude hotový co nevidět... těšíme se na všechny"

 

 

 -
 -
Počet fotografií: 3
Platební metody Platební metody Platební metody

Projekt – Modernizace prostor átria pomocí 3D malby a dekorativních prvků – registrační číslo žádosti 0380001266. Cílem projektu je zatraktivnit návštěvníkům prohlídku muzea. Projekt byl financován Evropskou unií – Next Generation EU.

Financováno Evropskou Unií
Národní plán obnovy
Ministerstvo kultury
Služby JVTP podpora trendů